torsdag 16. februar 2012

Skrevet av : Dame Østfold

Jeg er psykisk utslitt av Nav.
Legene mine har prøvd å ringt Nav og for å kontakte de... Er de interessert i å hjelpe? Det er ikke min erfaring...
I løpet av ett år fikk jeg hele 2 møter med Nav...
Jeg måtte virkelig stå på å jobbe hardt for dette... 
Fra februar, januar, mars, april, mai, juni og ja til slutten av juli fikk jeg mitt endelig  FØRSTE møte...

Den regelen om at dem skal ringe deg opp igjen på nav etter 2 virkedager. Hvordan klarer dem og ikke å opprettholde den lille regelen der engang? Dere i Nav vet at vi er avhengig av dere for å betale regninger? For at vi skal få penger til mat og ja i det hele tatt å overleve... Nå snakker IKKE jeg om et sosialt liv for det kan man omtrent regne med går i grus... Man får angst av å vente på pengene vær måned. Får jeg pengene mine? får jeg ikke? Har de gjort noe feil nå igjen... Ofte har dere gjort feil... Noen ganger fikk jeg en 1000lapp, og HVORDAN SKAL JEG BETALE REGNINGER MED 1000kr?? Dere gjør livet til et sant helvete...
En glipp her i ny å ne må vi bare regne med når dere behandler 10 000 saker per dag fikk jeg beskjed når jeg ringte Nav opplysningen... JEG skal altså GODTA en glipp... Ja ja... Greit Nav nå skal dere slippe å ha det på skuldrene at jeg ikke får betalt regningene? NEI dere står til ansvar for alle personer som skal ha de ytelsene de har rett på. !!!! Jeg hadde rett på de pengene den måneden. Og jeg hadde rett på å få riktig betalt alle de andre månedene også som dere kludret til... !!! Dere gjorde en feil som ikke trengte å være der... 
Er dere unne bemannet? Få flere folk! Funker ikke systemet Nav etter sammenslåingen? Forandre systemet...
Det må bli gjort noe snart... Hvor mange klager får dere i løpet av et år? Eller skal jeg si i løpet av en uke eller dag! Der har dere svaret...

Tilbake til at dere skal ringe opp som det står i reglene... Jeg var en person som ville prøve meg ut i arbeid for et år siden så jeg slapp å gå hjemme å bli enda mere deprimert... Jeg var ikke frisk i armene mine... Og det er jeg fortsatt ikke. Jeg har smerter fra morgen til kveld. Men jeg var en av de som hadde pågangsmot og ville jobbe minst en gang i uken mens jeg gikk til opptrening... For det gir meg livsglede å jobbe og det å føle seg nyttig...
Jeg fikk presset det igjennom etter  1 1/2 års hardt arbeid. Og da var det kunn for å bli flyttet til en venteliste på å få hjelp på arbeid med bistand tiltaket dere utlover????
Men hvorfor skal det være slik?? Hvorfor skal dere la unge folk mellom 18 og 30 år stå på en venteliste når de virkelig ville ha hjelp NÅ. Kanskje flere hadde kommet ut fortere om dere hadde et bedre system og flere ansatte??
Et eksempel på ringe tiden som egentlig tar 2 virkedager som dere gang på gang har sagt skal gjelde ; 
Jeg ringte dere med jevne mellomrom fra 1.mai og fikk ikke tak i en person før 7 uker etterpå. 
Det var iherdig jobbing... jeg ringte flere ganger i uken. Og flere ganger hendte dette... Jeg er utslitt av Nav...
Jeg var så possitivt innstilt... 
Men det har gått mer og mere bort nå...Jeg måtte ved flere tilfeller kontakte avdelingsleder fordi jeg ikke fikk tak i min egen saksbehandler... Hvis en saksbehandler går i ferie ; Da må dere jo sette in en annen som kan ta over saken og snakke med brukeren av NAV... Selvom dere går i ferie er VI PERSONER som lever og venter kunn på penger fra dere så vi kan betale regningene... For ja, regningene forsvinner ikke...

Dette var et helt åpent og ærlig brev med mye frustrasjon over NAV... 
Og jeg regner med utifra VG, DAGBLAD, Nyhetene på tv og andre mennesker jeg har snakket med,
 at jeg ikke er alene om å ha en slik fortvilelse av Nav...
Det er MANGE LIV som har blitt ødelagt... 
 Mitt lille utsagn her om nav er en så liten knappenål i forhold til hvor mange som sliter med nettopp systemet Nav... NÅR SKAL DERE VÅKNE OPP Å SE MENNESKENE !!!






Ingen kommentarer: